söndag 3 juni 2012

Kalasgottis...

Liten önskade sig en regnbågstårta till sitt kalas. Enkel på utsidan...
...och härligt färgsprakande på insidan. Denna har jag bakat en gång förut, och då var den lite i sötaste laget då den hade citronmarängfrosting mellan alla lager och även utanpå. Den här gången gjorde jag citronfrosting, som jag lade mellan tårtbottnarna, och sedan spacklade jag den med vanlig vispad grädde. Mycket godare! Särskilt uppskattad av barnen.
Eftersom Liten älskar bussar, kunde jag inte låta bli att även göra en tårta med bussgodis trots att det inte alls behövdes. Chokladbottnar med jordgubbsmousse och färska svenska jordgubbar emellan, spacklad med vanlig vispgrädde och dekorerad med chokladfingerkex, marängtoppar och givetvis...
Ahlgrens bilar Limited Edition: Dubbeldäckare...
Dessutom gjorde jag lite enkla godisar till fikat, marshmallows doppade i choklad och färgglatt strössel. Såg dessa på ett konditori, visserligen på klubbpinnar, men det gick lika bra utan. Riktigt mums, varenda en tog slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar